Flummig nagelmålning

Jag målade naglarna för väldigt längesen, men jag har inte lagt in det. Det har berott på att jag som sagt inte har bloggat så mycket.

Jag målade ena handen full med färgglada färger, och ena handen svart. På det färgglada handen ritade jag även dit olika figurer. En på varje nagel.
Så här ser det ut:

    


Sista bilden är på vad figurerna var på mina naglar. Smilisen är på lillfingernageln och solen på ringfingret osv.
Bilden vart lite kladdig och så. Jag ritade fel, men jag hoppas ni fattar ändå!

Det jag gjorde var att:
1. Måla ena haden i färgglada färger, och ena handen svart.
2. Låta det torka ordentligt (annars blir det svårt att måla på figurerna på nageln sen).
3. Måla dit mina figurer på handen som är mälad med färgglada färger. Det jag målar dom med har jag skrivit i tidigare inlägg, så det är bara att kolla där.
4. Låta figurerna torka riktigt riktigt noga (som jag råkade missa, och därför blev det lite misslyckat).
5. Måla på ett genomskilnigt nagellack så att figurerna inte försvinner så lätt.

Hoppas att ni förstår min förklaring hur jag gjort!

Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0