I Kroatien

Ja, nu har jag inget å göra, sånu tänkte jag berätta om hur jag hade det i mina 2 veckor i Kroatien :)
Det har hänt väldigt mycket, så jag kan nog inte skriva allt men lite grann.

Den första veckan, i Bâska Voda:
Det jag gjort mest, som nog alla gör på semestern, de va att sola å bada :) Väldigt varmt i luften, men inte lika varmt i vattnet, men vi kunde bada i pool också, så det va ju bra :D
Vi bodde på ett mysigt hotell, väldigt nära stranden, och nära affären, Konzum. Haha, kanske kul att dom hade det där :)
Vi bodde också väldigt nära en stor studsmatta, där dom satt ihop 8 stora studsmattor till en, den blev riktigt stor :)
Där träffa jag och Moa våra 7 kompisar, bara en av dom jag vet vad dom heter, eftersom dom pratar Kroatiska, och typ bara 1 av dom kunde engelska, och han prata så snabbt, att man inte riktigt hängde med på vad han sa, men en hette i alla fall Ivaan.
Våra kompisar va 3 tjejer och resten killar ;) 1 va typ 10 år, en 17, och dom andra 14 :P Det va han som va 17 som kunde engelska.
Sen har jag RÅKAT klappa en kackelacka. SCARY!
Sen har vi varit å åkt en båt, och då höll vi på att krocka med en annat stort lastfartyg, fatta att jag blev rädd, båda båtarna trodde att nån av dom skulle stanna, men ingen gjort det, sen när vi var jätte nära det stora lastfartyget, fick vi tvärbromsa. Båten körde oss till 2 olika ställen i Kroatien, som jag inte vet vad dom heter, men ett ställe va till en strand, som e jätte känd, som sticker ut som en spets typ xD Där bada jag å pappa :P Och när vi skulle till båten igen, börja det regna så mycket, asså, som om man stod å duchade, så mycket fast lite mer, och det va ju en bit till båten, så när vi kom in dit, satt typ alla där torra å ba titta på oss, lite pinsamt xD Men sen kom några andra som va jätte blöta också, så då kändes det lite bättre :P

Sen när vi åkte iväg, när det slutat regna, såg vi delfiner i vattnet, himla coolt :)
Det har hänt väldigt mycket mer också, i Bâska Voda, men kan ju inte skriva hur mycket som hälst...

Andra veckan, uppe i bergen:
Andra veckan bodde vi uppe i berget, LÅNGT upp, helekoptrarna åkte nedanför oss, å vi såg moln i samma höjd som vi xD
Där hade vi ett stort hus, med egen pool å allt :) Det va naajs :)
Men sen va det värsta spökstaden runt om där, skitläskigt xD Och där bodde ändå människor. Asså husen va gjort av sten å alldeles förfallna å allt.. Aja, orkar inte skriva så mycket om dom xD

Sista dagen, Split:
Sista dagen åkte vi ner till Split, en större stad en bit bort. Mysigt där :) Vi gick å shoppa å så :D Köpte en T-skirt, å så :) Men allt va jätte dyrt, min T-skirt kosta 349 kronor, å det av ett linne som kosta typ 599 Kuna eller nått sånt där, alltså 900 kronor. Snacka om dyrt!

Aja, nu har jag väl berättat ganska mycket om hur jag hade det i Kroatien, lägger in ett annat inlägg med bilder sen :)


Kommentarer
Postat av: alice

lycko dig! jag vill också fara utomlands

2008-06-16 @ 21:26:20
URL: http://nivalecila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0