I stugan

Första dagen så fick jag visa Sofie runt lite, hon hade ju inte varit där förut. Sen packade vi upp lite grejer, å bäddade i en liten stuga utanför "storstugan". Sen så gick vi och skulle gunga i hängmattan, å då välte den, åsså gick min nya älsklingskofta sönder. För den fastnade i den här kroken som själva mattan hänger i. Så nu är det ett stort hål i den, fast jag använder den ändå. Sen har vi fångat spigg å lite sånt, haha.

Andra dagen har vi också fångat spigg, och rott ut med en liten gummibåt flera gånger. Jag rodde, och då åkte vi till nå stränder längre bort. Sen märkte vi att det va MASSA spigg i stimm där, så vi rodde tillbaka å hämta hoven, sen när vi skulle ro tillbaka till stranden så hedde Sofie ner hoven i vattnet hela tiden, så det va jätte svårt att ro, för hoven är väldigt tung, och hon hade den ínte i mitten av båten så båten svängde och det va trögt att ro å massa sånt, haha.

Tredje dagen kom mina kusiner Moa, Joel och Emma. Så vi har varit med dom lite och så. Och Joel hade med sig Guitar Hero (som jag är bäst på host host haha) . Spelade på Medium, och höll på att klara en låt utan att missa en ända ton, men för Sofie och Moa, fick inte det ske, så dom börja berätta massa roliga historier så jag bärja skratta å tappa gitarren å allt. Så det inte gick å spela, så då klara jag inte den där låten!

Fjärde dagen var den dagen då vi skulle åka hem. Så vi han inte göra så mycket. Vi packade å så. Åsså spelade vi kort allihopa.

Vi har förstås hunnit mycket mer än det här. Men orkar ju inte skriva allt.

Lite bilder från stugan vi va i:


















Sista bilden är på min älskade kofta. Dålig kvalla, men ville bara att vi skulle få se.

Inte så mycket fina bilder, tyvärr. Men har mer bilder på en annan kamera, som jag kanske lägger in. Har inte dom på datorn än, så det e därför jag inte lagt ut dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0