Målat naglarna

Nu har jag målat naglarna. Gröna och svarta - rutigt. Var nog det fulaste jag gjort i hela mitt liv haha. Vänster hand blev väl sådär, men när jag skulle göra rutor på högerhanden var det inte lätt! Jag skakade och allt blev typ fel. Tror jag ska göra om det (alltså inte göra rutigt) kanske imorron eller nått.

Det jag gjorde var att först måla naglarna varranan grön och varranan svart. Sen hittade jag 3 svarta pennor med ett speciellt och bra bläck i. Som man inte ska ha till naglarna. Men jag hade det, och det funkade bra. Jag ritade till några hjälplinjer på det gröna, och fyllde i men pennan i fyrkanter som hade bildats av hjälplinjerna. Det är riktigt svårt att förklara.
Sen målade jag med ett genomskilnigt nagellack som inte syns över alla naglar, så att de jag ritat med penna sitter kvar. Annars om man rör vid det försvinner det, men nu sitter det kvar.

Pennorna jag pratat om tror jag att jag köpt på konstnärshoppen. Inte säker, men även om jag inte köpt dom där, så tror jag att dom finns där.

Bild på mitt "tjusiga" verk:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0